fredag 29 april 2011

en vän gör inte så

jag frågar mig om och om igen varför?? och jag kan inte ge mig själv ett bra svar :/

du säger att du inte mena att göra mig ledsen men du verkar inte förstå vad en vän gör å inte gör.. jag vet att killen är en kanon kille! att han bara ville mig väl! jag älskar honom för det!! MEN jag klarar inte av att ha ett förhållande när jag inte vet vart jag själv är i livet... just nu så är det inte det jag klarar av... jag har berättat det för dig men så gör du så en då! det är inte schyst!
han vet att jag är ledsen över vad som hänt att jag bett om ursäkt å att jag behövde tid på mig att kunna snacka med honom!! jag vet att han vet det!! killen är smart!! han är underbar!! det är ingen som behöver informera mig det!! för jag om någon vet om det... jag om någon vet om att jag har behandlat honom som skit.. jag om någon vet hur sårad han blivit... men tro mig jag vet också hur ont det gjort mig.. hur dåligt jag mått över det.. som sagt jag älska honom.. och gör fortfarande!!

jag är en mästare på skådespel.. jag vet hur jag gör så ingen ser hur dåligt jag mår.. det visar jag när jag är sj.. om man iaktar mig riktigt mycket så kan man se den där masken som visar sig.. men då ska man kolla noga och länge.. för den syns bara för en sekund när jag är med vänner och familj.. när jag tror att ingen ser mig lida..

jag behöver inte ha någon som kommer och säger till mig vad jag förlorat för det vet jag sj.. jag förlorade en helt underbar kille som vill göra allt för mig... men jag är rädd för sådana!! för jag vet inte hur jag själv ska vara... jag är rädd för att förstöra det för att bli sårad.. så jag ser till att såra den personen innan den hinner såra mig..

som jag sagt tidigare jag älskade killen.. nej älskar!!! för det är en underbar person.. mne som sagt jag vet inte hur jag ska bete mig.. för jag vet bara den här tjejen som är osäker men värkar så självsäker på utsidan.. insidan är en helt annan historia..

men som vän!! då går man inte bakom ryggen!! man gör inte det helt enkelt!! och sen skickar man inte ett sådant dåligt sms.. för det visar bara att du inte har lyssnat.. att du inte har läst mig.. att du inte har frågat hur det egentligen ligger till.. men det ska kvitta för en vän gör inte så en då!!!!!!!

och vem har sagt att jag trivs som singel??? jag har försökt få igång mitt sociala liv.. försökt få mig sj att må bättre... och när jag äntligen börjar se positivt och må bättre.. och jag börjar sammla krafter för det jag vet jag måste så kollapsar världen runt mig igen...

frågan är hur mycket man orkar.. frågan är hur mycket man klarar av.. hur länge det dröjer innan man inser att man värkligen har tappat grepet.. att man håller på att förlora sig själv.. att man håller på att gå under... för det känns som jag balanserare på en klipprand.. att ett steg till så faller man ner i den mörka avgrunden.. bara ett litet litet steg.. sen faller man handlöst.. har ståt här tidigare.. då lyckades jag ta mig upp men med hjälp.. den här gången vat jag inte vart jag kan få den hjälpen.. om jag ens vill ha den hjälpen.. men samtidigt så orkar jag inte ta det där lilla lilla steget som behövs.. för det där lilla steget är samtidigt sååå STORT

Inga kommentarer: