tisdag 9 februari 2010

RIP våra stupade kamrater

I helgen stupade två svenska soldater nere i Afghanistan. Och hur konstigt de än låter så blir jag mer och mer säker på att jag vill ner där.. jag vill hjälpa till! det låter kanske sjukt men vad då?!
I morse hade vi en tyst minut utanför by 10 för att hedra våra fallna kollegor.. för även om man inte känner dom personligen så var dom soldater och så är jag.. där med blir dom oxå kolleger. dock kan jag inte låta bli att undra hur det kommer bli i framtiden med allt detta. det är intressant så att säga.. alla ska ju ha sin talan i det hela när det gäller alla partier.. men jag vet inte vem jag håller på.. det jag personligen tror är att det inte lär bli bättre där ner juh mer dom diskuterar det och det lär knappast bli det om dom tar hem våra soldater där ifrån. men en sak vet jag och det är att ja är sjukt taggad på det.. ngn gång vecka 12 så skulle vi få reda på hur det blir.. det jag oroar mig för är min ljumske.. och om jag klarar C-kortet.. ska ha uppskrivning nu snart.. ser lite fram emot det men e redan sjukt nervös..

ångest är oxå en stor sakt just nu.. samtidigt som man vill ner där så får man lite ångest för att man just vill ner där.. vet inte om det är ngt bra eller dåligt men ja.. sen finns juh den ångesten där.. den som är så sjukt jobbig.. den som fick mig att skicka till en viss person i lördags kväll å bara svor åt honom.. vet att du/han inte kommer läsa detta men det är rätt skönt att skriva av sig.. wow vad jag har skrivit mycket redan..

i morgon ska vi ha strid hela dagen.. inte alls taggad med tanke på den där jäkla snön och en styck ljumske.. ska nog dra ti gymmet i kväll och köra mina rehab träningar.. fast samtidigt dumt att ha änu mer ont i morgon...

Gustafsson och co har grupperings övningar i dag/kväll/natt så han finns inte inne i kväll :( bull hade behövt honom lite just nu.. men men ..

kl e niu typ 1700 och jag har fyra timmar drygt att spendera innan jag ska försöka komma i säng.. hm vad ska ja göra i kväll? spela lite spel kanske :)

fast nu orkar ja inte skriva mer inte just nu i varje fall.
så See yaaa

Inga kommentarer: